21 oktober 2009

När livet bara suger

Det är dagar som dessa man förstår pengarnas obefintliga värde, egentligen. Man har varit hemma från jobbet för att man är sjuk, ett jobb som man förövrigt är väldigt trött på. Man har bråkat med flickvännen och kommer inte ens ihåg dagen utan bråk. Man känner sig grymt ensam eftersom man jobbat så mycket att man inte kunnat vara med sina vänner så som man borde.

Det skulle vara sjukt lätt att bara skita i allt det här nu, men gör jag det så kommer det bara kännas bättre tillfälligt, jag kommer att må lika dåligt och antagligen sämre om jag bränner allt jag jobbat för. Jag kommer att fortsätta att kämpa för min miljon, hur dåligt jag än mår och hur obetydlig den än känns nu.

Jag hoppas att allt löser sig för även om pengar betyder mycket så finns det viktigare saker här i livet.

/imp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar